"Dålig service" räcker liksom inte...

För en månad sen beställde vi alla elektriska köksprylar till vårt nya kök genom ett välkänt företag här i Grekland. Kyl, frys, diskmaskin, spis och fläkt. Pengarna drogs, men beställningen gick inte igenom. Många telefonsamtal senare sa de att vi skulle få tillbaka pengarna på kontot inom två dagar. Givetvis kom det inte in några pengar. Vi ringde tillbaka och fick då informationen att det tar tio dagar att lösa denna typ av problem. Något irriterade valde vi nu att lägga in en ny beställning på sakerna hos ett annat företag. Tyvärr visade det sig att företaget hade samma ägare som det förra, men gick under ett annat namn. Denna gången funkade dock beställningen och vi fick veta att varorna skulle levereras efter en vecka. Detta var tidigt i november.

När tio dagar hade gått och pengarna fortfraande inte syntes till så fick A ringa ytterligare en gång. Nu fick han tala med en tredje person som menade att handläggningstiden för denna typ av ärenden var en månad, den 4:e december skulle pengarna komma in. Skrattretande..!

Varorna dök inte heller upp den veckan, och inte nästa heller. Faktum är att de fortfarande inte har kommit och idag fick A ett samtal om att det inte skulle ske någon leverans förrän den 16:e december och då bara kylskåpet, resten skulle dröja ytterligare, men de kunde inte säga hur länge. Aris passade samtidigt på att kolla sitt konto, det är ju den 6:e idag och pengarna borde verkligen ha kommit in. Men nä, inga pengar.

Aris har kort stubin och jag har under hela den här bisarra situationen uppmanat honom att lugna sig i telefonen, men nu är till och med min stubin närapå uppbrunnen. Vårt kök blir ju äntligen klart på torsdag, men utan elektriska prylar kan vi ju ändå inte flytta in... Blir det nån jul alls i det nya huset? Åh, vad jag känner mig besviken.

Vi ligger alltså ute med dubbla kostnader, men står utan våra prylar.

Jag hatar, H A T A R, Kotsovoulos! Hoppas att ansvarig får ett kolikbarn, nä, koliktvillingar!, en dag.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det hoppas jag med! Minst! Jag förstår Aris här, jag skulle bli helt tokig. Inte så bra för hjärtat iofs, haha. Hoppas det löser sig så ni får tillbaka era pengar och möblerna i tid så ni hinner flytta innan jul.

2010-12-06 @ 16:19:40
URL: http://headmusic.blogg.se/
Postat av: Anna

Pitsos? :)



Ett hett tips: Jag beställer ALLTID sådana produkter mot faktura. Men den tjänsten kanske inte finns i Grekland?

2010-12-06 @ 17:16:37
Postat av: Jo

Johanna: Ja, jag förstår honom också, grrr! Vi har sagt att vi flyttar in ändå, sätter in ett provisoriskt kylskåp sålänge och lever på hämtmat till köket blir helt klart. Men ändå... det blir en annan känsla.



Anna: Kotsovoulos... morr... Ang ditt tips så har jag ingen aning om man kan det, men man tycker ju att det år 2010 inte borde vara så svårt att handla och betala via nätet. Eller att det ska vara problematiskt att åtgärda fel som begås.



2010-12-06 @ 19:23:59
URL: http://johannagullberg.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag måste bara skriva att vi också köpte hela vitvaru-utrustningen därifrån och faktiskt inte heller var så himla imponerade! Trist...

2010-12-06 @ 19:50:00
URL: http://greklandochjag.blogspot.com/
Postat av: Jo

Tina: Ja, de är ju så stora... man tycker det borde funka.

2010-12-06 @ 21:40:08
Postat av: Ingabritt

Intressant att få hör om hur en firma som Kotsobolos sköter sej, de har just öppnat här hos oss och vi var på vippen att köpa en spis där häromdagen men valde till sist en liten affär med god och personlig service. Hoppas verklige det ska lösa sej! Sen skrattade jag gott åt din önskan om koliktvillingar,haha...

2010-12-07 @ 07:23:42
URL: http://greklandnu.blogspot.com
Postat av: Jo

Ingabritt: Det gjorde ni rätt i! :)

2010-12-07 @ 08:47:39
URL: http://johannagullberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0