"Dålig service" räcker liksom inte...
När tio dagar hade gått och pengarna fortfraande inte syntes till så fick A ringa ytterligare en gång. Nu fick han tala med en tredje person som menade att handläggningstiden för denna typ av ärenden var en månad, den 4:e december skulle pengarna komma in. Skrattretande..!
Varorna dök inte heller upp den veckan, och inte nästa heller. Faktum är att de fortfarande inte har kommit och idag fick A ett samtal om att det inte skulle ske någon leverans förrän den 16:e december och då bara kylskåpet, resten skulle dröja ytterligare, men de kunde inte säga hur länge. Aris passade samtidigt på att kolla sitt konto, det är ju den 6:e idag och pengarna borde verkligen ha kommit in. Men nä, inga pengar.
Aris har kort stubin och jag har under hela den här bisarra situationen uppmanat honom att lugna sig i telefonen, men nu är till och med min stubin närapå uppbrunnen. Vårt kök blir ju äntligen klart på torsdag, men utan elektriska prylar kan vi ju ändå inte flytta in... Blir det nån jul alls i det nya huset? Åh, vad jag känner mig besviken.
Vi ligger alltså ute med dubbla kostnader, men står utan våra prylar.
Jag hatar, H A T A R, Kotsovoulos! Hoppas att ansvarig får ett kolikbarn, nä, koliktvillingar!, en dag.
Det hoppas jag med! Minst! Jag förstår Aris här, jag skulle bli helt tokig. Inte så bra för hjärtat iofs, haha. Hoppas det löser sig så ni får tillbaka era pengar och möblerna i tid så ni hinner flytta innan jul.
Pitsos? :)
Ett hett tips: Jag beställer ALLTID sådana produkter mot faktura. Men den tjänsten kanske inte finns i Grekland?
Johanna: Ja, jag förstår honom också, grrr! Vi har sagt att vi flyttar in ändå, sätter in ett provisoriskt kylskåp sålänge och lever på hämtmat till köket blir helt klart. Men ändå... det blir en annan känsla.
Anna: Kotsovoulos... morr... Ang ditt tips så har jag ingen aning om man kan det, men man tycker ju att det år 2010 inte borde vara så svårt att handla och betala via nätet. Eller att det ska vara problematiskt att åtgärda fel som begås.
Jag måste bara skriva att vi också köpte hela vitvaru-utrustningen därifrån och faktiskt inte heller var så himla imponerade! Trist...
Tina: Ja, de är ju så stora... man tycker det borde funka.
Intressant att få hör om hur en firma som Kotsobolos sköter sej, de har just öppnat här hos oss och vi var på vippen att köpa en spis där häromdagen men valde till sist en liten affär med god och personlig service. Hoppas verklige det ska lösa sej! Sen skrattade jag gott åt din önskan om koliktvillingar,haha...
Ingabritt: Det gjorde ni rätt i! :)