Fortfarande sjukt

Lilla fjunloppan vaknade redan 07.30 i morse, efter att ha korvat omkring i vår säng i flera timmar redan. Vanligtvis sover hon ju alltid i sin egen säng eftersom 1.20 m definitivt är för litet för tre. Men det gör såklart inget, är man sjuk så får man ta sig friheter.

När vi ätit frukost och Aris gått till jobbet så satte jag oss i soffan med lite småpajer och vattenflaska och satte igång sensaste avsnittet av Grey's Anatomy, och aldrig förr har väl Elli suttit så lugnt och gosigt i min famn ett helt avsnitt igenom. När det var slut så insåg jag att hon hade somnat. Lilla pyre... Än ligger hon i soffan och sover och jag ska försöka hinna skriva färdigt mitt senaste skrivuppdrag, inte mycket kvar nu.

Ironiskt nog är det sommar här idag, första riktiga sommardagen med strålande sol, vindstilla och vad som verkar vara riktigt behaglig temperatur. Men man tar ju inte ut en febrig ettåring. Väl? Jaja, det kommer fler sommardagar, det är ett som är säkert.

Hoppas att ni är friska och glada och att solen skiner även på er.

Kommentarer
Postat av: Eva Henriksson

En febrig liten tjej kanske bara vill sova. men inte blir hon skadad av uteluften (säger sjuksyster Maja i Sverige). hon kan sova i vagnen....men det går kankse inte med grekernas förkylningsskräck????

----Nu förstår jag . Hittade Rebeckas STINT och förstår att hon är cirkusakrobat. Vilken dröm ! Vilket liv! Tänk om man fick se henne någon gång? Hon som lekte akrobati med Elli när hon hälsade på.....

2009-03-14 @ 09:35:52
Postat av: Mi

Stackars lilla älskade rosenkind som fortfarande har feber. Det positiva är dock att hon kommer att ha ett bättre skydd mot elaka virus efteråt. Lite frisk luft skadar inte men akta henne för drag och kyla. Det värsta man kan göra är ju att ligga inne i kvalmig, stillastående luft.



Ha en skön dag i solen var ni än befinner er.



Krama lilla snusbollen från mormor!

2009-03-14 @ 11:19:45
Postat av: Maja

Åhhhh.. stackarn .. men sömn är bästa medicinen sägs det... hoppas att hon kryar på sig snart



Sol? Sommar? Vad är det? retsticka ;-)



Jag lade ut en video på min blogg till Konstantinos idag.. han har på något sätt ett "romantiskt" sätt att se på det.... fast idag erkände han att han helt klart föredrog vädret på Kreta.. efter att ha sett de burriga kyliga video sekunderna tagna från min balkong ;-)

2009-03-14 @ 12:13:59
URL: http://majoula.blogspot.com/
Postat av: Anna-Lena

Hoppas att lilla Elli har piggat på sig nu.

2009-03-15 @ 13:24:29
URL: http://zimtsternli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0