Hemsk natt

Gårkvällen var full av besök och roligheter, alla fastrar och kusiner kom och hälsade på och hade med sig välgörande choklad. Likaså vännen Zoe, så kvällen gick riktigt fort och innan vi visste ordet av så var det dags att hoppa i säng.

Febern verkade ha försvunnit och första timmen var lugn. Men sedan började gråten och för första gången i sitt liv var Elli helt otröstlig. Det är verkligen en hemsk känsla att inte kunna trösta sitt barn och inte heller veta vad problemet är. Min man kan inte hantera sånt så han låste in sig i sovrummet och jag dansade och sjöng och försökte alla knep. Efter nån timme kom A ut igen och frågade om jag hade gett Depon (typ Alvedon), vilket jag inte hade gjort eftersom Elli inte hade feber längre. Det verkade dock inte spela nån roll och två sekunder senare fick hon sina Depondroppar. Konstigt nog lugnade hon ner sig omedelbart efter det och somnade till slut. Stämningen mellan oss vuxna var kanske inte den bästa och eftersom jag ville sova med Elli så valde jag dubbelsoffan i vardagsrummet istället för vår lilla 1.20-säng.

Såklart vaknade hon och var lika otröstlig vid flera tillfällen under natten så jag har inte fått många minuters sömn, men Elli fick tillräckligt till slut i alla fall, och det är ju ändå det viktigaste.

Tempen i morse stod på 37.0 och Elli visar sig från sin allra bästa sida med skratt och bus i blick. Sjukdomen verkar vara miles away.

Men vi stannar ändå inne idag. Tar det säkra för det osäkra som man säger.

Tack för alla fina kommenterer. Hoppas att er natt var bättre än min.

Kommentarer
Postat av: Karro

Grekiska karlar är speciella, haha. Vet inte hur ofta jag och min har tjatat/bråkat när Kyriakos varit sjuk. Min man "letar" liksom efter fel och vad som kan orsakat sjukdomen. Till ex "hmmm han måste blivit sjuk för att ni var på stranden och lekte, det blåste lite då" eller "du måste ta på honom inneskor, det räcker inte med strumpor inomhus". Såna saker får mig att känna mig som en dålig mamma och tycker ju att feber/föörkylning kan man få AV VAD SOM HELST. Det behöver inte vara NÅGONS (mitt) fel.

Kämpa på och hoppas att ni mår bättre snart! Ni är inte de enda med förkylning och feber. Det verkar gå någon 3 dagars feber nu. Själv hade jag maginfluensa förra helgen och här är vi nu snoriga.

Håll ut, Johanna. Snart är sommaren här!!!!

KRAM

2009-03-17 @ 12:35:18
URL: http://karropakreta.blogspot.com
Postat av: Jo

Haha, undrar om det beteendet är medfött hos grekiska män. Det MÅSTE ju vara någons fel, ellerhur? Och eftersom en mamma tar 90% av ansvaret så är det ju förstås hennes fel om barnet är sjukt. Uppenbart ;). Tack för stödet, det är så viktigt ibland. KRAM!

2009-03-17 @ 14:12:39
URL: http://johannagullberg.blogg.se/
Postat av: Mi

Stackars vännerna små! Som barn hade jag ofta öronvärk och det gör förfärligt ont. Vem vet, hon hade kanske lite öronsprång? Hursomhelst så verkar hon ju bra igen, och det är huvudsaken.



Skulle man våga sig på att jämföra pappans insatser i tumultet så hade det med all säkerhet blivit 1-0 till Sverige :)



Kramis till den finaste, mjukaste mamman i världen!

2009-03-17 @ 17:57:59
URL: http://svindlandefrojder.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0