Födelsedag i kris

Jag och Aris spenderade natten i grannbyn Sougia för att fira hans 40-årsdag. Det blåste förfärligt och byn var ganska tom på folk, och jag och Aris lyckades inte riktigt tuna in varandra (han slutade röka igår och hade taggarna utåt och jag hade PMS från helvetet) så det hela var lite av ett misslyckande. Vi spelade schack i solnedgången och jag vann, vilket inte var så strategiskt gjort av mig för att skapa harmoni, insåg jag i efterhand. Sedan gick vi och åt och som tur var så var maten väldigt god. Maten följdes av glass och ett tidigt sänggående.

När vi vaknade imorse insåg vi att det blåste minst lika mycket som igår och trots att vi nog försökte vara hövliga mot varandra så går denna minitripp till historien som den mest oromantiska någonsin. Det är mycket trubbel i luften här - kriserna, valet, blåsten, rökstopppet... Men det får lov att vara kantigt ibland, tycker jag.

Nu sitter jag hemma igen, vi var tillbaka i Paleohora redan kl. 11. Jag har "jobbtid" till kl. 13 då det vankas lunch och jag ska hämta hem barnen från yaya. Men jag saknar deras glada små trynen så hemskt mycket så jag skippar den sista halvtimmen här på "kontoret" och sticker till mina små underverk istället. Det finns inget bättre och viktigare än dem och jag är så oändligt tacksam att de är mina.


Kommentarer
Postat av: Johanna

"Men det får lov att vara kantigt ibland, tycker jag."



Så himla bra skrivet! För det får det ju såklart. Man glömmer lätt bort det och inbillar sig att allt ska vara perfekt jämt, men så har ju ingen det.

2012-06-21 @ 12:38:29
URL: http://lillaj.blogspot.com
Postat av: Jo

Ja, jag tycker att det är kasst att folk inte oftare berättar om dåliga tider. Visst ska man inte fokusera på det negativa för mycket, men åtminstone erkänna att alla går igenom tider av bråk, svalare känslor, irritation, uttråkning och kanske även tvivel. Det är inget konstigt och behöver inte alls betyda något dåligt. Man hade nog känt sig mindre ensam i tråkiga faser om fler hade erkänt att de också hade dem.

2012-06-22 @ 11:01:41
Postat av: Karro

Haller med dig. Men jag ar inte lika "tuff" som dig och jag har valt att mer ga at "locka turister till Kreta" med min blogg. Det mer personliga skrev jag pa min privata blogg med losen ord.
Hoppas ni far en harlig semster i sverige forresten. Nar kommer ni tillbaka? Mina foraldrar kommer 14-28 juli och eftersom dom aldrig varit i Paleochora tankte vi kora en 3 dagars tur dit. Da kanske vi skulle kunna ta den dar frappen?
Kram Kram

2012-06-23 @ 08:47:15
Postat av: Jo

Jag är egentligen inte så tuff ska du veta, kanske snarare dumdristig och impulsiv ibland. Men man får vara som man är när man inte blev som man skulle, som min farbror brukade säga, haha!

Vi är tillbaka den 18:e Karro, så kom efter det! En heldag här i Palle kommer att göra er gott och det vore underbart att få hänga lite!

2012-06-23 @ 09:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0