Besviken "löpare"

Jag har nu ganska många gånger sprungit 5 km och det känns dags att pressa tiden lite. Jag ville idag klara 4 km på 24 min = 6 min/km. Εfter 2 km o r k a d e jag inte mer. Jag var helt slut i benen. Tänk att en tidsskillnad på 30 sek/km kan göra så stor skillnad! Jag kände mig så besviken. Visserligen sprang jag vid 15-tiden och solen gassade ilsket, men ändå! Jag borde klarat minst 3 km, helst 4.

Nä, det är väl bara att ödmjukt böja sig inför sin svaghet och idogt fortsätta jogga i snigelfart. Imorgon blir det vila efter två dagars jogg på raken, men på söndag ska jag ta en lugn 5 km-runda igen. Hoppas inte att jag har tappat mitt flow...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Samma erfarenheter här. Sprang bra i söndags och på tisdagen var jag peppad för att vara ännu lite bättre. Sprang istället sämre än någonsin, bara för att jag försökte pressa på lite mer. att det ska vara så svårt!

2012-05-16 @ 10:37:47
URL: http://solomag.se/johannafrolander
Postat av: Jo

Johanna: Jag tror att det är vanligt att det kan bli så. mitt recept är att verkligen jogga lugnt, då orkar man mycket mer. Skruvar jag upp tempot så stupar jag snabbt. <3

2012-05-16 @ 11:28:59
Postat av: Johanna

Ja, samma här. Har lärt mig att följa min andning, så länge den är avslappnad orkar man. När den börjar bli pressad tar man i för hårt. Fast i slutet är den iofs pressad oavsett. ;)

2012-05-18 @ 10:43:37
URL: http://solomag.se/johannafrolander
Postat av: Jo

Precis så! :) Fan vad grymma vi är.

2012-05-18 @ 15:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0