Något har förändrats

Det är inte som förr. Bloggandet känns som ett litet måste, inte som en välbehövlig brunn där jag kan hälla ut alla mina tankar. Jag skriver här för att jag vet att det fortfarande finns de som läser och för att jag inte riktigt kan släppa taget om bloggandet. Det är ju så kul att läsa gamla inlägg. Särskilt de om barnen. Vi får väl se hur det blir i framtiden, men än fortsätter jag. Ni ska nog barai nte förvänta er särskitl hög frekvens på inläggen.

Elli var, som jag trodde, helt frisk på morgonen. Hoppig och pratig, feberfri och glad. Som vanligt. Nästa morgon var hon gråblek och kräktes i soffan. På kvällen var hon helt frisk igen. Varannan dag-sjukan? Fast sedan kräkningen har hon hållt sig kry så faran är nog över. Lättare barn att ta hand om när det är sjukt får man leta efter. Hon bara sitter i soffan, tyst. Somnar då och då och vaknar och fortsätter sitta, tyst. Inget gnäll ens när hon kräker. Min älskling...

Själv testade jag intevallöpning idag. Det var hemskt. Vidrigt. Vet inte om jag någonsin gör om det.


Kommentarer
Postat av: Eva i Aten

Stackars liten - hoppas hon blir frisk snart!



Du är verkligen duktig på att träna, Johanna. Gör ju inget om du inte gillade intervalllöpningen, gör det du tycker är kul (eller o.k åtminstone...)!

☼☼☼

2012-05-15 @ 19:17:32
URL: http://evaiaten.blogspot.com
Postat av: Johanna

Även om det inte är till någon tröst eller hjälp eller fyller någon funktion så tycker jag om att läsa din blogg. Hoppas du hittar gnistan igen, om inte - då får jag väl fortsätta blogga själv.



2012-05-15 @ 20:04:41
URL: http://uhannas.blogspot.se
Postat av: Majoula

Ja du.. bloggandet är en ventil.. ett sätt att sätta ord på sina egna tankar... och känner man inte för det.. då gör man inte det.. finns så många måsten här i livet..



däremot har jag märkt att när jag medvetet "skiter" i min blogg.. då kommer lusten tillbaka... den har blivit en liten individ som lever sitt eget liv.. och ibland är det kul att "umgås" .. men en paus då och då är bra för vårt "förhållande"...



hahah.. se.. jag blajjar ned din blogg.. jag ska gå tillbaka och blajja i min egen..



kram till er där nere på Kreta



//Maja

2012-05-16 @ 12:31:40
URL: http://majoula.blogspot.com
Postat av: Miranda

Jag är också ganska ny i löpsvängen, började jogga regelbundet på allvar (fyra gånger i veckan) för ungefär 2 månader sen.

Jag brukar köra lite intervaller emellanåt för att få upp farten, och precis som du tycker jag mest att det är pest och pina. Nu vet jag inte vad du kör för intervaller, men för typ en vecka sen fick jag ett tips om att pröva Tabata intervaller, som jag tyckte var mycket bättre än någon annan intervallmetod jag provat. Det går till så här:

Jogga din vanliga takt ca 5 minuter som uppvärmning. Sen kör du:

20 sekunder så fort du kan

10 sekunder vila (antingen stå stilla eller gå långsamt)

Upprepa så många gånger du orkar, helst 8 gånger.

Sen kör du 2 minuter aktiv vila (lätt jogg eller snabb promenad) och så upprepar du hela proceduren igen. (Om du orkar. Det gjorde inte jag, haha!)

Avsluta med 5 minuter jogg i din vanliga takt. Supereffektivt, jag kan säga att det kändes i kroppen dagen efter :)



Lycka till!

2012-05-16 @ 15:51:13
URL: http://czechmyninja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0