Springalinga

Jag skulle ha sprungit imorse och när larmet slog på strax efter kl. 6 hann jag märka att vädret var perfekt - mulet, svalt och vindstilla. Men så tänkte jag att jag ju hade sprungit 7 km i förrgår, kanske bäst att ta en extra vilodag efter det..? Man är inte svår att övertyga när man ligger i en varm säng och har möjlighet till 1,5 timmes extra sömn. Nu är det två timmar kvar tills Aris ska jobba, solen skiner och det blåser halvstorm - inte alls skönt joggväder. Dessutom har jag precis ätit jordgubbspaj och glass och känner mig mätt och full i magen - kommer säkert få håll. Det är en ursäkternas dag. Grejen är att det spritter i benen och jag VILL ut och springa. Vid 19-tiden vore så perfekt, då är jag tom i magen, temperaturen har sjunkit och har jag tur så har det mojnat lite också. Fast då är både Elli och Max under my care och min löplina räcker bara inom en radie på 10 meter från dem. De springer inte lika snabbt och långt som jag, dessutom mest i cirklar så hur skulle det gå att mäta upp den rundan sedan? Nä, det blir nog en vilodag idag trots allt, kanske att jag kör lite styrka, det behövs alltid och det tycker barnen är festligt. Max gillar att sitta på mig när jag kör sit-ups, alternativt köra över mig med sin åkbil, och Elli dansar runt, runt som om det vore en avrättningsceremoni. Vilket det ju nästan är iofs...

Fast nu är klockan bara 15 och jag har mer jobb att ta itu med innan Max vaknar och Elli kommer hem från dagis om en timme.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Så fin du är och vilken fantastisk miljö att få träna i!



Pussar

Mammi

2012-05-21 @ 18:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0